Aquest blog ha estat creat amb una finalitat acadèmica, com a exemple i guia per a l'alumnat en relació a una tasca d'aprenentatge específica. És un edublog.
Els seus continguts i exercicis s'han de seguir per assolir la tasca no presencial de les pràctiques encarregades per el professorat. L'alumnat ha de llegir i resoldre els diferents apartats, que apareixen numerats consecutivament.
El nom d'aquest bloc, Història de l'art i web 2.0, al·ludeix a la combinació d'un l'àmbit temàtic específic, la història de l'art, amb la vessant metodològica de les Web 2.0. El terme Web 2.0 és, segons ens explica wikipedia, "una segunda generación en la historia del desarrollo de tecnología Web basada en comunidades de usuarios y una gama especial de servicios, como las redes sociales, los blogs, los wikis o las folcsonomías, que fomentan la colaboración y el intercambio ágil y eficaz de información entre los usuarios de una comunidad o red social". Utilitzar recursos de l'anomenada Web 2.0 constitueix una de les tendències més actuals als museus, centres artístics i a l'ensenyament.
Altres recursos o eines amb finalitat educativa de la Web 2.0 a part del blog: els wikis, marcadors socials, creació conjunta de documents, temps de treball compartit en xarxa...
Aquest edublog s'ha creat amb la finalitat específica de donar a conéixer l'àmbit dels edublogs, i de formar i dirigir l'alumnat en un treball acadèmic que s'ha de resoldre utilitzant recursos de la Web 2.0.
L'intercanvi d'idees i de continguts a través d'unes plataformes específiques -com són els wikis i els blogs- són propis d'aquesta dècada, però segurament canviaran en els propers anys segons s'avanci en les propostes del que ja es defineix com a Web 3.0. En qualsevol cas, i donada la rapidesa i mutabilitat del món digital, la feina que aquí es proposa i els resultats assolits podran resultar obsolets d'aquí un temps, però no haurem perdut la llavor si simplement sabem utilitzar -tenir capacitat i esser competents- els recursos de l'entorn web 2.0 i si, a més, podeu escriure una linia fent-hi referència al vostre curriculum vitae.
Els creadors d'aquest blog són tres professors de la Universitat de les Illes Balears interessats en la innovació docent i les classes a la bolonyesa, i el projecte d'aquest blog ha estat escollit i premiat a la "Convocatòria d'ajuts per a projectes d'innovació i millora de la qualitat docent" de l'any acadèmic 2009/2010.
This obra by http://arteweb20.blogspot.com is licensed under a Creative Commons Reconocimiento-No comercial 3.0 España License.
Arxiu de notícies
-
▼
2010
(11)
-
▼
de maig
(11)
- 00. Presentació: aquest blog
- 01. Objectius
- 02. Metodologia, participants, cronograma i avaluació
- 03. Temàtica del treball acadèmic 2010/2011
- 04. Lectura: ¿Te contratarías por tu perfil en int...
- 05. Exercici 1. Correu electrònic i blog professio...
- 06. El format del vostre bloc
- 07. Exercici 2
- 08. Les notícies del vostre blog
- 09. Segona avaluació parcial. Requisits
- 10. Tercera avaluació parcial i nota final
-
▼
de maig
(11)
Etiquetes
- ART (1)
- blog (6)
- Competències professionals (2)
- correu (1)
- curriculum vitae (1)
- eines blog (5)
- format blog (5)
- Internet (1)
- metodologia (1)
- PERSONAL (2)
- professional (4)
- TREBALL ACADÈMIC (6)
- universitat (1)
- web 2.0 (2)
Cercar dins aquest blog
Blogs sobre Blogger
Blogs: curs 2012-2103
Blogs: curs 2011/2012
- Evolució del temple grec
- Urbanismo de Priene
- Teatre d'Epidaure
- Acròpolis d'Atenes
- Arquitectura y urbanismo en Olinto
- La ciutat grega de Milet
- Temple Hera a Paestum
- Santuario de Delfos
- Santuario de Olimpia
- Erecteión
- Temple d'Afaia a Egina
- Santuario de Apolo en Dídima
- Partenón
- Selinunt
- Palau de Cnossos (Creta minoica)
Blogs: curs 2010/2011
Comparteix aquest blog
Seguidors
Visitants
Indicacions generals
Aquest blog està dividit en vàries seccions o pàgines.
FEU UNA LECTURA DE LES PÀGINES I DE LES NOTÍCIES ORDENADES A L'ARXIU, a la COLUMNA LATERAL DRETA.
5 de maig 2010
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)